Algemene voorwaarden
Welkom op www.wiggled.nl de (‘website’). Lees deze algemene voorwaarden (de ‘voorwaarden’) voordat u de website gebruikt. Overal op de website verwijzen de termen “www.wiggled.nl”,“wij”, “ons” en “onze” naar Wiggled en “u”, “uw” naar de online bezoeker/Klant. De voorwaarden van Wiggled zijn van toepassing op alle artikel(en), leveringen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten. Wiggled kan deze voorwaarden eenzijdig aanpassen. De meest actuele versie wordt door Wiggled gepubliceerd op de website. Lees deze voorwaarden zorgvuldig door, voordat u een bestelling plaats
Indien u nog vragen heeft over deze voorwaarden, neem dan contact op met Wiggled via info@wiggled.nl
More tough stuff below
Artikel 1. | Definities en toepasselijkheid
- Wiggled stelt zich ten doel: het aanbieden van door Wiggled op de markt gebrachte artikel(en) binnen de dierenbranche, met name gericht op accessoires, een en ander in meest ruime zin.
- In deze voorwaarden wordt onder ‘Klant’ verstaan: de natuurlijke of rechtspersoon, al dan niet handelend ter uitvoering van zijn beroep of bedrijf, die gebruik maakt van de diensten van Wiggled.
- In deze voorwaarden wordt onder 'Overeenkomst' verstaan: de rechtsbetrekking tussen Wiggled en Klant, een en ander in de meest ruime zin.
- De voorwaarden zijn van toepassing op alle tussen Klant en Wiggled gesloten overeenkomsten waarbij Wiggled diensten aanbiedt of artikel(en) levert.
- In deze Voorwaarden wordt onder 'Dienst(en) of Artikel(en)' verstaan: alle door Wiggled en/of door haar ingeschakelde derden aan Klant geleverde artikel(en) en diensten, alsmede alle andere door Wiggled ten behoeve van Klant verrichte werkzaamheden, van welke aard ook, verricht in het kader van een opdracht, waaronder begrepen werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van Klant worden verricht.
- Afwijkingen van de voorwaarden zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk en schriftelijk met Wiggled overeengekomen.
- Toepasselijkheid van inkoop- of andere voorwaarden van de Klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen.
Artikel 2. | Overeenkomst & bestelling
- De Overeenkomst komt totstand op het moment dat u een bestelling plaatst en Wiggled deze bestelling accepteert. Wiggled verwerkt de bestelling nadat de betaling is ontvangen. Tot het moment van ontvangst van de betaling is Wiggled de enige eigenaar van het artikel(en).
- Zodra uw bestelling is verwerkt, ontvangt u per e-mail een bevestiging dat de betaling is geaccepteerd en een e-mailbericht met de bevestiging en de details van uw bestelling.
- Alle artikel(en) zijn deels handgemaakt en kunnen dus iets afwijken of oneffenheden vertonen. Afbeeldingen en specificaties zijn ter indicatie. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de Klant mogelijk te maken. Als Wiggled gebruik maakt van afbeeldingen is dit een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden artikel(en) en/of diensten, maar kleuren kunnen op een afbeelding afwijken van de werkelijkheid. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Wiggled niet. Als een artikel niet aan uw verwachtingen voldoet, kunt u het retourneren (zie artikel 6), maar het kan geen aanleiding vormen om een claim in te dienen of ontbinding van de Overeenkomst.
- Het aanbod is vrijblijvend. Wiggled is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
- Het is mogelijk dat we uw bestelling niet kunnen accepteren als (a) een artikel dat u hebt besteld niet op voorraad is, (b) als uw betaalpas/creditcard binnen 28 dagen na uw aankoopdatum vervalt (c) we geen autorisatie voor uw betaling kunnen verkrijgen of (d) als we een product- of prijsfout vaststellen. We behouden ons het recht voor om elk aanbod tot aankoop door u ten allen tijde en naar eigen goeddunken te weigeren. Als we uw bestelling na onze orderbevestiging niet kunnen uitvoeren, nemen we per e-mail of telefoon contact met u op om u hiervan op de hoogte te stellen. Zie het retourbeleid (artikel 6). Als we geen artikel kunnen leveren, zullen we het bedrag terugstorten.
Artikel 3. | Betaling en betaalmethoden
- Bij Wiggled kunt u kiezen uit de volgende beveiligde betaalmethoden: iDEAL, PayPal, Google Pay, Apple Pay, Shop Pay, Amazon Pay, Bancontact, UnionPay, GiroPay, Sofort, Maestro, Mastercard, VISA, Cartes Bancaires, American Express,EPS en KBC/CBC.
- Alle genoemde bedragen op de website en facturen zijn in euro's en inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten tenzij anders vermeld of overeengekomen.
- Wiggled heeft het recht om kennelijk foutieve verschrijvingen in de prijsopgave te herstellen. Ook als u dat artikel al heeft besteld.
- Creditcardgegevens zoals creditcardnummer, vervaldatum, etc., worden automatisch beveiligd via een versleuteld en beveiligd systeem naar de betaalmeester zonder dat Wiggled of anderen toegang hebben tot deze gegevens. Zelfs in het geval van enige restitutie zijn volledige creditcardgegevens niet zichtbaar. Als u betaald met Visa of Mastercard is er extra bescherming door speciale omvattende methoden (Verifieerd door Visa of Mastercard Securecode).
Artikel 4. | Verzending
- Voor bestellingen binnen Nederland vraagt Wiggled €4,95 verzendkosten. De verzending binnen Nederland wordt uitgevoerd door PostNL.
- De verzendtermijn van Wiggled binnen Nederland is afhankelijk van de bestelling en voorraad. Het duurt ongeveer één (1) tot drie (3) werkdagen voordat de bestelling is verzonden. De levertermijn is vervolgens tussen één (1) tot vijf (5) werkdagen. Wiggled streeft te allen tijde naar een spoedige levering na betaling van de Overeenkomst. De levertermijn kan niet gezien worden als een fatale termijn en het is niet mogelijk om een claim in te dienen.
- Voor bestellingen buiten Nederland, maar binnen Europa, rekent Wiggled €7,95 verzendkosten. Buiten Europa rekent Wiggled €19,95 verzendkosten en hanteren wij een aangepaste verzend- en levertermijn.
- Als de levering plaatsvindt in niet-EU-landen, kan het zijn dat de Klant aanvullende rechten, belastingen of toeslagen moet betalen aan de douane- of belastingautoriteiten en/of banken die daar verantwoordelijk voor zijn. Het wordt aanbevolen dat de Klant naar de details informeert, voordat hij de bestelling plaats bij ons.
- De levering van artikel(en) per verzending vindt plaats op het door de Klant opgegeven afleveradres. Indien de Klant extra kosten maakt door het opgeven van een verkeerd afleveradres of een verkeerd geadresseerde of andere omstandigheden die tot de onmogelijkheid van levering leiden, dient deze door de Klant te worden vergoed. De kosten voor het verzenden van de goederen zijn uitgesloten van deze regel als de Klant zijn herroepingsrecht effectief heeft uitgeoefend. Hier blijft het bij de wettelijke regeling of de regeling van de verkoper.
- De optie om een bestelling te komen ophalen, wordt niet aangeboden.
- Wiggled bepaalt zelf de wijze van verpakking en transport.
Artikel 5. | Retourneren
- We hopen natuurlijk dat u tevreden bent met de bestelling. Bent u toch van gedachten veranderd of voldoet de bestelling niet aan de verwachtingen, dan kunt binnen dertig (30) dagen de bestelling eenvoudig retourneren volgens de voorwaarden en instructies hieronder vermeld. De bedenktermijn gaat in op de dag van ontvangst van de bestelling door u of een vooraf door u aangewezen en aan ons bekend gemaakte vertegenwoordiger. Na de genoemde termijn is retournering niet meer mogelijk.
- Wij verzoeken u het artikel(en) binnen 48 uur te controleren op schade, ondeugdelijkheid en correcte aantallen. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat de bestelling incorrect is verpakt of dat er tijdens het transport iets is gebeurd. Neem in dit geval direct contact met ons op via de e-mail. Wiggled streeft ernaar hier zo snel mogelijk op te reageren. Indien je ons na 48 uur inlicht over vervoersschade, vervalt je recht op garantie.
- Het geretourneerde artikel(en) moet in ongebruikt/onbeschadigde staat verkeren, zodat deze opnieuw verkocht kan worden. Gebruikte artikelen worden niet geaccepteerd als retour. Het artikel(en) wordt als ‘gebruikt’ beschouwd als deze beschadigd, vies of zichtbare gebruikssporen heeft zoals bijvoorbeeld de afdruk van de gesp.
- Bij de bestelling is standaard een retourformulier toegevoegd. Wij vragen u deze in te vullen en bij het retourneren van het artikel(en) mee te sturen, zodat wij de bestelling kunnen corresponderen aan de retournering. Onvoldoende of niet gefrankeerde zendingen en zendingen zonder afzender worden door ons geweigerd en/of niet vergoed.
- U dient te kunnen bewijzen dat het artikel(en) tijdig (binnen 30 dagen) is teruggestuurd. We raden u aan om een traceerbare verzendmethode te gebruiken en het bewijs van verzending te bewaren.
- Verpak het artikel(en) veilig en stevig om ervoor te zorgen dat het tijdens het transport niet beschadigd raakt. We raden u aan om de originele verpakking te gebruiken, indien mogelijk. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht liggen bij u.
- Verstuur uw retourzending inclusief het retourformulier naar het volgende retouradres. Zonder retourformulier met ordernummer kunnen wij uw retourzending niet corresponderen.
Retouradres:
Wiggled
Jonkerlaantje 10
1135 TL Edam - Wij vergoeden geen retourkosten, tenzij sprake is van een door ons gemaakte fout.
- Zodra we het geretourneerde artikel(en) hebben ontvangen en gecontroleerd, zullen we overgaan tot terugbetaling. Het bedrag zal worden teruggestort binnen 14 dagen via de oorspronkelijke betaalmethode. We zullen ook de eerder gemaakte verzendkosten terugstoren. Wanneer u bij de aankoop een cadeaubon of voucher hebt gebruikt, dan wordt de originele code daarvan binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour opnieuw geactiveerd.
- Informatie over het ruilen en de garantie op onze artikelen vindt u in artikel 6 en 7.
Artikel 6. | Ruilen
- We begrijpen dat het mogelijk is dat een artikel(en) niet aan uw verwachtingen voldoet. Helaas kunnen we op dit moment geen directe ruilservice aanbieden. We willen u echter graag helpen door vragen te beantwoorden, zodat u een weloverwogen beslissing kunt nemen bij het plaatsen van een nieuwe bestelling. De kosten voor het retourneren en eventueel opnieuw verzenden van producten zijn voor eigen rekening.
Artikel 7. | Klachten en garantie
- Wiggled streeft ernaar alle klanten blij te maken met hun aankoop. Indien u een klacht heeft, verzoeken we u een e-mail te sturen naar retouren@wiggled.nl met het ordernummer, een beschrijving van de klacht en een afbeelding van de situatie. We streven ernaar om zo snel mogelijk op uw e-mail te reageren en een oplossing te vinden. Na de herroepingstermijn van dertig (30) dagen (artikel 5) geeft Wiggled een garantie van 2 maanden op de kwaliteit van het product.
- De garantie vervalt wanneer het artikel(en) gebreken heeft die zijn veroorzaakt door foutief gebruik, incompleet is of wanneer deze op een manier gebruikt is waarvoor het artikel(en) niet is bedoeld. Als u of anderen wijzigingen aan het artikel(en) hebben aangebracht of dat hebben geprobeerd, vervalt de garantie. Wiggled heeft het recht het geretourneerde artikel(en) te weigeren.
- Wiggled zal in overleg met de Klant een passend alternatief bieden.Dit betreft één van de onderstaande opties: Een vervangend artikel, restitutie of korting op de (volgende) aankoop.
Artikel 8. | Aansprakelijkheid
- De Klant is verantwoordelijk voor het aandragen van correcte en representatieve gegevens en informatie die nodig zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst. Wiggled is niet aansprakelijk voor schade, onder andere op basis van een verkeerde bestelling, indien de Klant onjuiste, niet-representatieve of irrelevante gegevens heeft verstrekt.
- Hoewel steeds getracht wordt de levertermijn na te komen, is Wiggled nooit aansprakelijk voor de gevolgen van overschrijding van de genoemde levertermijn op de website, in de bevestigingsmail of elders. Overschrijding van de termijn geeft de Klant geen recht de artikel(en) te annuleren, of de ontvangst of betaling van de artikel(en) te weigeren, noch is Wiggled enige vergoeding verschuldigd jegens de Klant.
- Wiggled is niet aansprakelijk voor fouten of nalatigheden van door haar ingeschakelde derden.
- Wiggled is niet aansprakelijk voor het niet of niet tijdig voldoen aan de verplichtingen, voortvloeiend uit de Overeenkomst, in geval dit veroorzaakt wordt door overmacht als bedoeld in artikel 13.
- Wiggled is niet aansprakelijk voor enige schade of consequenties voortvloeiend uit of gerelateerd aan ongepast of ongeoorloofd gebruik door de Klant. Wiggled is daarmee ook niet aansprakelijk voor beschadigingen veroorzaakt door de Klant.
- Indien Wiggled aansprakelijk wordt gehouden, zal zij uitsluitend aansprakelijk zijn voor directe schade, zoals omschreven in artikel 6:98 Burgerlijk Wetboek die daadwerkelijk door de Klant is opgelopen of geleden is vanwege een aantoonbaar tekortschieten van de verplichtingen van Wiggled met betrekking tot haar diensten. Wiggled is niet aansprakelijk voor indirecte schade en gevolgschade.
- De aansprakelijkheid van Wiggled is beperkt tot het door de verzekeraar gedekte en uitgekeerde bedrag. Indien de verzekeraar niet tot uitkering overgaat, dan wel indien Wiggled niet is verzekerd, is de aansprakelijkheid beperkt tot het door de Klant betaalde bedrag.
Artikel 9. | Overmacht
- Het kan voorkomen dat er sprake van overmacht is, daaronder wordt verstaan: Alle van buiten komende oorzaken, buiten wil of toedoen van Wiggled. Hierdoor is de tijdige, volledige of juiste nakoming van de Overeenkomst niet meer mogelijk en kan Wiggled daarmee niet aan haar verplichtingen uit deze Overeenkomst voldoen.
- Onder Overmacht, zoals in het vorige lid bedoeld, wordt mede verstaan, maar is niet beperkt tot: niet-nakoming van een derde, ziekte van personeel van Wiggled zelf of een derde, een pandemie, uitzonderlijke weersomstandigheden, natuurrampen, overstromingen, brand, rellen, oorlog of anderszins buitenlandse onrusten, stakingen, ernstige storingen in water- en energieleveringen of storingen in systemen van Wiggled.
- Wiggled kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt haar verplichtingen jegens de Klant opschorten.
- Indien de overmacht langer dan 30 dagen aanhoudt, zijn beide partijen gerechtigd de Overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden. In een dergelijk geval zal Wiggled overgaan tot terugbetaling van eventueel betaalde bedragen, met daarop in mindering gebracht alle kosten die Wiggled heeft gemaakt met betrekking tot de Overeenkomst.
Artikel 10. | Hyperlink
- De website kan hyperlinks naar websites van partners van Wiggled en andere derden bevatten. Deze hyperlinks worden enkel voor het gemak en informatie van jou als gebruiker verstrekt. Wiggled is niet verantwoordelijk voor deze websites en het feit dat Wiggled deze hyperlinks opneemt betekent niet dat wij de inhoud van die websites goedkeuren.
Artikel 11. | Copyright/ Intellectueel eigendom
- Alle afbeeldingen, animaties, video’s, teksten, scripts, concepten en foto's en andere items op de website vallen onder bescherming van de Intellectuele eigendomsrechten van Wiggled. Vertalingen, kopieën, aanpassingen, bewerkingen en/of wijzigingen van het geheel of van een gedeelte van deze website, in welke vorm of op welke manier dan ook, zijn streng verboden. Tenzij voorafgaand schriftelijke toestemming is gevraagd aan Wiggled. Elke inbreuk kan leiden tot burgerrechtelijke of strafrechtelijke vervolging.
Artikel 12. | Privacy
- Wiggled verwerkt persoonsgegevens van de Klant. Op de verwerking van persoonsgegevens door Wiggled is de cookie- en privacyverklaring van Wiggled van toepassing.
Artikel 13. | Identiteit van Wiggled
- Wiggled is bij de KVK geregistreerd onder het nummer 88988384 en draagt BTW-identificatienummer NL86485893B0. Wiggled is gevestigd aan Jonkerlaantje 10, 1135 TL te Edam.
- Wiggled is per e-mail te bereiken via info@wiggled.nl.
Artikel 14. | Geschillen
- Op alle rechtsverhoudingen in overeenkomsten tussen Wiggled en de Klant waarop deze voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de Klant woonachtig is in het buitenland.
- Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing op de voorwaarden van Wiggled.
- Alle geschillen die tussen Wiggled en de Klant mochten ontstaan, worden beslecht door de bevoegde rechter van het arrondissement Amsterdam. Alvorens een geschil wordt voorgelegd aan de rechter proberen Wiggled en de Klant hier in onderling overleg uit te komen.
Laatst bijgewerkt: 12-08-2023